17 Haziran 2025 Salı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, kurumsal kalite kültürünü yaygınlaştırmak ve iç kalite güvence sistemini güçlendirmek amacıyla düzenlediği hizmet içi eğitimlerine bir yenisini daha ekledi. “Yükseköğretimde Kalite ve Akreditasyon” başlıklı eğitim programı, 18 Haziran Salı günü gerçekleştirildi.
Program, Üniversitemizin kalite politikaları çerçevesinde yürütülen Kalite Yönetim Sistemi’nin daha etkin uygulanmasına katkı sağlamak, iç paydaşların kalite süreçlerine katılımını artırmak ve akreditasyon bilincini yaygınlaştırmak amacıyla planlandı.
Kalite Süreçlerine Teorik ve Uygulamalı Yaklaşım
Eğitimin ilk oturumunda Prof. Dr. İbrahim Çakır, katılımcılara kalite kavramının yükseköğretimdeki yeri ve önemi hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. “Kalite Nedir?”, “Toplam Kalite Yönetimi Nedir?”, “PUKÖ Döngüsü (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al)” gibi temel kavramlar üzerinden kalite kültürünün felsefi ve yönetsel temelleri ele alındı.
Sunumunda kalite anlayışının kurumsal refleks haline gelmesi gerektiğini vurgulayan Çakır, akreditasyon süreçlerinin sadece belgeye değil, sürdürülebilir iyileştirmeye dayandığını ifade etti.
KYS Modülleri Anlatıldı
Eğitimin ikinci bölümünde Prof. Dr. Fatih Konur, üniversitemizde uygulanan Kalite Yönetim Sistemi (KYS) hakkında detaylı bilgi verdi. KYS kapsamında geliştirilen ve dijital ortamda yürütülen:
İş Takip Modülü,
Performans Takip Modülü,
Öz Akran Değerlendirme Modülü
ve Kurumsal İç Değerlendirme Modülü
üzerinden sistemin işleyişi, katkı sağladığı kalite güvence mekanizmaları ve birim düzeyinde uygulama örnekleri paylaşıldı.
Program Çıktıları ve Labs Modülü Tanıtıldı
Eğitimin devamında Prof. Dr. Zeki Arsal, kalite temelli program yönetiminin temel yapı taşlarından biri olan Program Çıktıları Modülü hakkında bilgi verdi. Ardal, bu modülün, öğrenme kazanımlarının ölçülmesi ve eğitim-öğretim kalitesinin artırılmasındaki rolüne vurgu yaptı.
Son bölümde yeniden söz alan Prof. Dr. İbrahim Çakır, Labs Modülü üzerine teknik bilgiler aktararak kalite süreçlerinin araştırma ve laboratuvar altyapısıyla nasıl entegre edilebileceğini açıkladı.
Kalite Kültürünün Güçlendirilmesi Hedefleniyor
Eğitim sonunda konuşan yöneticiler ve katılımcılar, kalite sistematiğinin tüm paydaşlara yayılması, kurum içinde ortak kalite bilincinin oluşturulması ve sürdürülebilir iyileştirme adımlarının güçlenmesi açısından eğitimin verimli geçtiğini ifade etti.
Program teşekkür belgesi takdimi ile sona erdi.